Warto codziennie się gimnastykować

Gimnastyka to bardzo przydatna, ogólnorozwojowa forma aktywności fizycznej. Warto uprawiać ją codziennie, przynajmniej przez piętnaście minut. Najlepiej zrobić to rano, aby skutecznie się obudzić, rozprostować kości, rozciągnąć mięśnie. Można też ćwiczyć przed snem, co pomoże nam się zrelaksować i jednocześnie zmęczyć, aby dzięki temu łatwiej zasnąć. Rzecz jasna, w skład gimnastyki powinno wchodzić wiele różnych ćwiczeń. Zacząć należy od kręcenia głową, potem zaś ramionami. Następnie można wykonywać obroty tułowiem i skłony, potem wymachy biodrami, skręty kolan i kostek oraz przysiady. Następna fazę ćwiczeń warto zrobić na dywanie. Można robić skłony z pozycji siedzącej, rowerek, nożyce, brzuszki, świecę, różnorakie wymachy nogami w pozycji leżącej. Rzecz jasna, warto też łączyć gimnastykę z innymi formami sportu i traktować ja jako rozgrzewkę przed bardziej wymagającymi aktywnościami ruchowymi. Można na przykład po porannych, piętnastominutowych ćwiczeniach wyjść na pół godziny joggingu, albo też jazdy na rolkach czy rowerze. Inna możliwość to gimnastyka przed wieczorną siłownią czy grą w tenisa. Oczywiście, gimnastykę można też wykonać w środku dnia, na przykład w ramach odpoczynku do pracy przy komputerze. Na pewno dzięki kilku prostym ćwiczeniem skutecznie się odprężymy. Warto zatem często podejmować tego rodzaju aktywność. Na pewno dzięki temu znacznie poprawi się nasze zdrowie i samopoczucie oraz wygląd, gdyż gimnastyka pomaga pięknie wyrzeźbić ciało i schudnąć.

Hej! Mam na imię Andrzej i jestem instruktorem sportowym na jednej z najlepszych uczelni w Polsce. Nie od dziś wiadomo, że niektórym ludziom brak tej sportowej pasji, więc chciałbym to zmienić! Na tym blogu dowiesz się wielu ciekawostek ze świata sportu, pozdrawiam!