W zdrowym duchu zdrowe ciało

Dziś joga nie jest traktowana tylko jako praktyka charakterystyczna dla buddyzmu. W tej chwili bardzo dużo osób ja podejmuje bez większego zaangażowana w jej sens i przesłanie. Czy to źle? Nie do końca, ponieważ mimo wszystko nikt nie traktuje jogi jako formy aerobiku. To jednocześnie bardzo spokojny, ale również bardzo wymagająca forma wysiłku fizycznego. Poza poprawą kondycji fizycznej joga ma na celu uodpornienie organizmu, poprawnie nastroju osoby, która ją uprawia, rozciągnięcie praktycznie wszystkich mięśni, uspokojenie oddechu i – co za tym idzie – organizmu. Nie ma znaczenia czy praktyka jest zaawansowana i dana osoba może dosłownie stać na samej głowie, czy to są początki polegające na pracy na poprawnie wykonanym lotusem (siad skrzyżny ze złożonymi rękami przy klatce piersiowej). Ważne jest to, jak człowiek się czuje w czasie takiej praktyki, o czym myśli (i czy w ogóle o czymś myśli?), jak radzi sobie z porażkami i jak dąży do doskonałości w czasie wykonywania coraz trudniejszych pozycji. Joga jest jednak wysiłkiem fizycznym, dlatego należy pamiętać o tym, żeby koniecznie rozpoczynać praktykę tylko wtedy, gdy można wziąć sobie odpowiednią matę (nie musi być droga, może być taka z gąbki), oraz ubrać się w adekwatny strój do ćwiczeń – najlepiej dres, getry, stary t-shirt: wszystko jedno, ważne, żeby osoba ćwicząca czuła się wygodnie i komfortowo. Nie dotyczy to tylko stroju, ale również trudności wykonywania rożnych asanów.

Hej! Mam na imię Andrzej i jestem instruktorem sportowym na jednej z najlepszych uczelni w Polsce. Nie od dziś wiadomo, że niektórym ludziom brak tej sportowej pasji, więc chciałbym to zmienić! Na tym blogu dowiesz się wielu ciekawostek ze świata sportu, pozdrawiam!