Szybko czy często?

Okazało się, że ćwicząc bardzo intensywnie przez około dwie minuty można uzyskać te same efekty co przy biegu, który trwa przez dziewięćdziesiąt minut. Wyniki niedawno przeprowadzonych badań dotyczących tego zagadnienia dowiodły, że mało forsowny trening również zapobiega gromadzenia się tłuszczu we krwi oraz skutecznie broni organizm przed wystąpieniem chorób serca. Jednocześnie nikt nie zaprzecza, że długi czas wykonywania ćwiczeń oraz umiarkowany wysiłek fizyczny mają swoje dobre strony w stosunku do ogólnej kondycji fizycznego człowieka. Jednak ćwicząc krócej i bardziej forsująco stan zdrowia będzie zdecydowanie lepszy, a nakład pracy – nie da się ukryć – dużo mniej wymagający (zwłaszcza od osób zapracowanych). W badaniu wzięli udział głównie mężczyźni w wieku między osiemnastym rokiem życia a trzydziestym piątym rokiem życia – wszyscy są obywatelami Ameryki Północnej. Uczestnicy badania zostali podzieleni na dwie grupy – jedna miała za zadanie chodzić przez pół godziny bez przerwy, druga natomiast musiała przebiec niewielki dystans w możliwie najkrótszym czasie. Długi trening był efektywny w jedenastu procentach w przeciwieństwie do szybkich ćwiczeń – efekty były trzykrotnie wyższe! Taki efekt jest możliwy do uzyskania, jednak do tego wskazany jest regularny, dziewięćdziesięciominutowy jogging. Jak widać naprawdę można osiągnąć dużo więcej przy niewielkim wysiłku – po porostu trzeba chcieć!

Hej! Mam na imię Andrzej i jestem instruktorem sportowym na jednej z najlepszych uczelni w Polsce. Nie od dziś wiadomo, że niektórym ludziom brak tej sportowej pasji, więc chciałbym to zmienić! Na tym blogu dowiesz się wielu ciekawostek ze świata sportu, pozdrawiam!