Posiłek po treningu

Każdy sportowiec powinien dbać o zdrową dietę, spożywać cztery do pięciu posiłków każdego dnia, unikać rzeczy konserwowanych i sztucznie barwionych, a za to spożywać wiele warzyw, owoców, produktów pełnoziarnistych i mlecznych. Ważne jest też to, aby odpowiednio oddzielać posiłek do treningu. Nie należy jeść ani tuż przed ani tuż po wysiłku fizycznym. Aktywność ruchowa nie może bowiem być łączona z trawieniem, bo organizm nie radzi sobie z wykonywaniem dwóch tak poważnych zadań jednocześnie. Gdy trenujemy niebawem po jedzeniu, wówczas czujemy się ociężali, chwyta nas kolka, boli brzuch, pojawiają się skurcze i zgaga, a w skrajnych przypadkach wymioty. Natomiast jedzenie tuż po treningu, gdy mięśnie jeszcze pracują, a oddech się nie unormował, może spowodować odłożenie się tkanki tłuszczowej i również jakieś dolegliwości trawienne. Dlatego też trening powinna oddzielać od jedzenia co najmniej godzina. Znakomitym posiłkiem po wysiłku fizycznym jest na przykład omlet, bogaty w białko i wapń oraz witaminy B12 i D. Omlet można zjeść na przykład ze szpinakiem i serem pleśniowym oraz żurawiną. Taki zestaw dostarczy nam ponadto żelaza oraz wielu witamin, między innymi C. Można też dodać do omletu grzyby podsmażone z cebulką, które są znakomitym źródłem białka, witamin D i B12 oraz cynku. Popić można sokiem pomarańczowym oraz zieloną herbatą, ułatwiającą trawienie i oczyszczającą organizm z toksyn. Z pewnością, takie danie pomoże szybko odzyskać utracone siły i nasycić nasze ciało.

Hej! Mam na imię Andrzej i jestem instruktorem sportowym na jednej z najlepszych uczelni w Polsce. Nie od dziś wiadomo, że niektórym ludziom brak tej sportowej pasji, więc chciałbym to zmienić! Na tym blogu dowiesz się wielu ciekawostek ze świata sportu, pozdrawiam!