Odpowiedni rytm ćwiczeń

Odpowiedni rytm ćwiczeń jest bardzo ważny, ponieważ ćwiczenia wykonywane nieodpowiednio mogą wyrządzić nam więcej szkody niż dać pożytku. O jaki dokładnie rytm tu chodzi? Otóż może to być rytm zarówno samej konkretnej sesji treningowej czy konkretnego ćwiczenia jak i rytm czy też rozłożenie ćwiczeń w skali dnia, tygodnia czy miesiąca. W takim wypadku zacznijmy od tej skali bardziej makro, czyli od rozłożenia ćwiczeń w skali miesiąca czy tygodnia. Co jest w takim wypadku ważne? Otóż jak się okazuje bardzo ważne jest to by takowe ćwiczenia powtarzać w miarę możliwości regularnie. Jak się okazuje, aby odczuć jakikolwiek efekt z ćwiczeń wykonywanych na przykład na siłowni należy na niej bywać minimum dwa razy w tygodniu przez cały miesiąc i tak miesiąc po miesiącu. Poza tym sam rytm się liczy. W takim wypadku najlepiej ustalić sobie i zarezerwować czas w tygodniu na takowe wizyt. Warto też tak to rozplanować by podzielić tydzień w miarę równo. Poza tym liczy się rytm samego ćwiczenia. Jeżeli wykonujemy dane ćwiczenie seriami każda seria powinna być oddzielona w miarę podobnym okresem odpoczynku. Podobnie powinno być w przypadku poszczególnych ćwiczeń. Dzięki tego typu odstępom dajemy naszemu organizmowi czas na niezbędną regenerację oraz zapewnimy sobie maksymalny efekt ćwiczeń. Warto, więc przed przystąpieniem do ćwiczeń odpowiednio sobie takowe ćwiczenia zaplanować. Może to nam pomóc w szybszym dojściu do upragnionego celu.

Hej! Mam na imię Andrzej i jestem instruktorem sportowym na jednej z najlepszych uczelni w Polsce. Nie od dziś wiadomo, że niektórym ludziom brak tej sportowej pasji, więc chciałbym to zmienić! Na tym blogu dowiesz się wielu ciekawostek ze świata sportu, pozdrawiam!