Kiedy uprawiać sport

Ćwiczenia fizyczne są bardzo korzystne dla naszego organizmu. Dlatego też warto znaleźć na nie czas nawet gdy jesteśmy bardzo zabiegani. Najlepiej ćwiczyć codziennie przez godzinę, można też oczywiście trenować więcej, o ile ma się na to czas. Jeżeli zaś naprawdę brakuje nam chwili na aktywność fizyczną, możemy ograniczyć ją jedynie do godziny podczas weekendu. Nie da ona wówczas rewelacyjnych efektów, ale też nie pozwoli naszemu ciału całkowicie utracić sprawności i gibkości ruchów. Dobrym pomysłem jest ćwiczenie tuż po wstaniu z łóżka, na czczo. Bez śniadania nie powinno się jednak pływać ani trenować na siłowni, gdyż aktywności te mogą okazać się zbyt męczące w takim tanie. Wskazane okazuje się natomiast bieganie, aerobic, ćwiczenia rozciągające, taniec. Można też ćwiczyć po śniadaniu, pamiętając jednak, aby odczekać co najmniej godzinę, a najlepiej dwie. Wówczas pokarm zdąży się przetrawić i nasz żołądek nie będzie powodował dolegliwości podczas wysiłku. Bardzo zdrowe okazuje się też uprawianie sportu przed snem. Męczący trening na siłowni, mecz tenisowy czy jazda na rowerze w godzinach wieczornych pomagają się wyciszyć, zrelaksować, a także zmęczyć na tyle, aby szybko i mocno zasnąć. Oczywiście, to kiedy dokładnie uprawiamy sport, zależy też od naszego indywidualnego zegara biologicznego, jak też od tego, jaki mamy tryb pracy i kiedy najłatwiej nam wygospodarować półtorej godziny na ruch i wzięcie kąpieli.

Hej! Mam na imię Andrzej i jestem instruktorem sportowym na jednej z najlepszych uczelni w Polsce. Nie od dziś wiadomo, że niektórym ludziom brak tej sportowej pasji, więc chciałbym to zmienić! Na tym blogu dowiesz się wielu ciekawostek ze świata sportu, pozdrawiam!