Jak ćwiczyć, żeby schudnąć

Nadwaga to plaga współczesnego społeczeństwa. Wiele osób zastanawia się, jak z nią walczyć. Oczywiście, przede wszystkim należy zmienić nawyki żywieniowe. Warto jeść często, ale w niewielkich ilościach. Należy unikać produktów bardzo tłustych, konserwowanych i sztucznie barwionych, gdyż są one znacznym obciążeniem dla układu trawiennego. Zamiast nich należy spożywać wiele warzyw i owoców, produktów pełnoziarnistych i mlecznych, które są cennym źródłem białka, witamin i minerałów, a także błonnika, ułatwiającego trawienie. Ponadto, aby schudnąć, warto się ruszać. Nie wystarczy codzienny spacer do pracy czy wchodzenie po schodach zamiast jeżdżenia winda, chociaż na pewno jest to dobry początek. Warto jednak oprócz tego zacząć chodzić na basen. Nie musimy pływać bardzo szybko, aby schudnąć. Wystarczy, że będziemy ruszać się na tyle gibko, aby nie marznąć w wodzie. Ponadto, dobrym sposobem na zrzucenie tkanki tłuszczowej jest jazda na rowerze i rolkach. Tutaj również nie trzeba robić tego bardzo szybko. Lepiej wydłużyć czas ćwiczeń, zmniejszając ich tempo, zamiast odwrotnie. Oczywiście, znakomitą metodą na odchudzanie okazuje się też aerobic oraz jogging, aczkolwiek jest to sport dla osób z już nieco lepszą kondycją. Dlatego też warto zacząć od spacerów, później dodać do nich pływanie, następnie jazdę na rowerze, a dopiero na koniec jogging. Warto ćwiczyć codziennie lub co drugi dzień przez co najmniej pół godziny. Wówczas efekty będą znakomite.

Hej! Mam na imię Andrzej i jestem instruktorem sportowym na jednej z najlepszych uczelni w Polsce. Nie od dziś wiadomo, że niektórym ludziom brak tej sportowej pasji, więc chciałbym to zmienić! Na tym blogu dowiesz się wielu ciekawostek ze świata sportu, pozdrawiam!