Idealna dieta sportowca

Sportowiec, czy to zawodowy, czy też amator, musi szczególnie dbać o dietę, aby zachować sprawność ciała, siłę i kondycję. Najlepiej, aby jadł on pięć razy dziennie, a przynajmniej cztery, przeplatając pory posiłków treningiem. Jedzenie, które spożywa osoba aktywna ruchowo, powinno być energetyczne, a zarazem nie nadmiernie tłuste czy słodkie. Dieta sportowca ma bowiem pomóc mu budować silne mięśnie, nie zaś gromadzić tłuszczyk. Na śniadanie osoba aktywna może zjeść jogurt naturalny, bogaty w białko i wapń, z dodatkiem orzechów, rodzynek, plastrów banan, łyżeczki miodu, łyżeczki cynamonu i łyżeczki imbiru, a także płatków pełnoziarnistych i ziarenek słonecznika. Składniki te są słodkie, bardzo smaczne, bogate w węglowodany, lecz ubogie w „zły” cukier, odkładający się w postaci tłuszczyku. W składnikach tych znajduje się wiele magnezu i potasu, jak też licznych witamin i błonnika, ułatwiającego sprawne trawienie pokarmów. Na drugie śniadanie osoba dużo się ruszająca może spożyć grahamkę z dodatkiem serka czy jajka oraz kiełki i pomidora, czy kilka piórek papryki. Posiłek ten również dostarczy wiele wapnia, białka oraz witamin. Obiad sportowca może stanowić zupa jarzynowa zabielana jogurtem naturalnym i jabłuszko. Na podwieczorek może on spożyć sałatkę owocową, zaś na kolację omlet ze szpinakiem. Taka dieta na pewno okaże się korzystna dla zdrowia i pomoże budować silne, sprawne oraz piękne ciało.

Hej! Mam na imię Andrzej i jestem instruktorem sportowym na jednej z najlepszych uczelni w Polsce. Nie od dziś wiadomo, że niektórym ludziom brak tej sportowej pasji, więc chciałbym to zmienić! Na tym blogu dowiesz się wielu ciekawostek ze świata sportu, pozdrawiam!