Dieta dla gimnastyczki

Kobieta, która uprawia gimnastykę artystyczną, musi oczywiście mieć odpowiednie predyspozycje fizyczne. Powinna to być osoba niska, drobna, o cienkich kościach, gdyż tacy ludzie zwykle bardzo mało ważą, a w gimnastyce artystycznej osiąga się najlepsze efekty przy niskiej masie ciała. Rzecz jasna, gimnastykę należy trenować od najmłodszych lat, aby mieć doskonale rozciągnięte ciało. Trzeba też robić to regularnie, aby uzyskać należyte efekty. Ważna okazuje się też dieta. Każda gimnastyczka powinna spożywać pięć lekkich posiłków, przedzielając je treningami. Między posiłkiem a treningiem zawsze powinna upłynąć godzina czasu. Ćwiczenie tuż przed lub tuż po jedzeniu okazuje się bowiem niezdrowe, utrudnia trawienie i powoduje uczucie ociężałości w trakcie poruszania się. Gimnastyczki powinny spożywać dużo warzyw i owoców, najlepiej surowych lub gotowanych, ewentualnie pieczonych. Na smażone potrawy mogą sobie pozwolić jedynie okazyjnie, gdyż są one tłuste i ciężkostrawne. Warto też, aby gimnastyczki spożywały wiele pokarmów pełnoziarnistych i mlecznych, bogatych w białko budujące mięśnie. Na pewno gimnastyczka nie powinna jeść słodyczy, będących źródłem pustych kalorii bez wartości odżywczych. Niewskazane są też konserwanty i sztuczne barwniki, które upośledzają pracę organizmu i powodują nadmierny przyrost tkanki tłuszczowej, niewskazanej w tym zawodzie. Odpowiednia dieta może bardzo pomóc w rozwoju kariery gimnastyczki, warto ją zatem stosować.

Hej! Mam na imię Andrzej i jestem instruktorem sportowym na jednej z najlepszych uczelni w Polsce. Nie od dziś wiadomo, że niektórym ludziom brak tej sportowej pasji, więc chciałbym to zmienić! Na tym blogu dowiesz się wielu ciekawostek ze świata sportu, pozdrawiam!